دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 تير 1395 - 15:12
سرپرست اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

دفا‌تر دانشگاه آزاد اسلامی در ایتالیا و آلمان تا چند روز آینده افتتاح می‌شود

سرپرست اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی که برای بازدید به واحد نجف‌آباد سفر کرده، از افتتاح ۲ دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور‌های ایتالیا و آلمان خبر داد.
کد خبر : 97820

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، دکتر حسین ابراهیمی بررسی توانمندی‌های واحد نجف آباد برای فعالیت‌های برون مرزی را به عنوان هدف اصلی این بازدید خواند و گفت: «در این بازدید سعی شد پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برای فعالیت‌های برون مرزی از قبیل عضویت در شبکه‌های بین المللی، پذیرش دانشجو از خارج از کشور، برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر دنیا و ایجاد تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری، بررسی شود.»



ابراهیمی ادامه داد: «مقدمات استفاده استادان و دانشجویان دکتری از فرصت‌های مطالعاتی در دانشگاه‌های خارجی، همچنین فرصت‌های مطالعاتی متقاضیان خارجی در ایران فراهم شده است و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک این امر محقق خواهد شد.»



وی در باره پتانسیل‌های واحد نجف آباد، افزود: «واحد نجف آباد مجموعه بسیار کامل و به هم پیوسته‌ای است که زیرساخت‌ها و امکانات فیزیکی بسیار خوبی دارد. در کنار آن، زیرساخت‌های پژوهشی، آموزشی و آزمایشگاهی منظمی وجود دارد. همچنین وجود یک بیمارستان برای دانشجویان پزشکی کمک بسیار خوبی است تا از لحاظ علمی و تجربی، مهارت‌های لازم را کسب کنند. وجود مجموع این توانمندی‌ها باعث شده تا دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد یکی از واحد‌های بسیار خوب ما باشد و عنوان جامع مستقل را به خود اختصاص دهد. در حوزه بین الملل هم با همت بالایی که از ریاست و اعضای هیات علمی این واحد سراغ دارم، قطعا اقدامات بزرگی صورت می‌گیرد.»



ابراهیمی با توجه به افتتاح دو دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور‌های ایتالیا و آلمان خاطرنشان کرد: «افتتاح این دو دفتر کمک زیادی به تحقق اهداف دانشگاه در حوزه بین الملل خواهد کرد. استادان و دانشجویان ما می‌توانند با استفاده از فرصت‌های مطالعاتی ۹ ماهه بار علمی خود را افزایش دهند. تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا و دانشگاه کلن آلمان به امضا رسیده که در این راستا کمک بسزایی خواهد داشت.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته